Marketing Mix

Het model dat ik gebruik om topsport en business als ideale marketingmix uit te werken gaat uit van de 7 P’s: product, prijs, plaats, promotie, personeel, proces en physical evidence.

1. Product

Het product ben ik zelf, Kevin Benning, als tennisser. Door mijn prestaties en sportactiviteiten, maar ook als persoon ben ik een ‘gezicht’ dat door partners kan worden benut. Een topsporter is als een lopende reclamezuil, een gezicht van een partner. Anders gezegd is het ‘verhaal’ van mijzelf als topsporter het product, waarmee we samen kunnen matchen en dus van waarde zijn voor elkaar.

2. Prijs

KBT en Kevin Benning als topsporter, biedt partners promotie activiteiten aan (zie onder P van Promotie). Afhankelijk van het type activiteit zal een prijs worden afgesproken waarmee de partner Kevin Benning als tennisser ondersteunt.

3. Plaats

Een tennisser, en dus Kevin Benning Tennis, is zichtbaar op vele plaatsen, nationaal en internationaal. De plaatsen waar ik het meeste kom zijn:

– Trainingslocaties: Oudenbosch, Roosendaal en Hilvarenbeek.
– Studie: Johan Cruyff University Tilburg, onderdeel van de Fontys Hogescholen.
– Afstudeerstage: Dunlop Slazenger Benelux in Eindhoven.
– Nationale Ranglijsttoernooien (NRT toernooien) in geheel Nederland.
– Internationale Future toernooien in voornamelijk Europa.
– Nationale competitie (LTV Eeckenrode in Waalre, bij Eindhoven).
– Competitie Duitsland (Büderich, Düsseldorf).

Behalve de genoemde locaties is de kans op promotie ook groot tijdens de verplaatsing tussen de genoemde locaties. Op dit moment rijd ik tussen de 35.000 en 40.000 km per jaar voor mijn tennis- en promotie activiteiten.

4. PromotieKBT Logo

Mogelijke marketingcommunicatie middelen:

– Eigen website (www.kevinbenningtennis.nl);
– Twitter @KBenningTennis (https://twitter.com/kbenningtennis);
– LinkedIn (https://nl.linkedin.com/in/kevinbenningtennis);
– Flickr (http://flickr.com/photos/kevinbenningtennis);
– Facebook berichten;
– Promotie op mijn auto;
– Promotie op mijn kleding;
– Promotie in mijn maandelijkse nieuwsbrieven/ nieuwsberichten;
– Bijdragen aan marketingactiviteiten

5. Personeel

Als topsporter ben ik het enige personeelslid. Mijn uitstraling als persoon staat dan ook symbool voor de uitstraling van KBT en ook die van mijn partners, die me ondersteunen. Als topsporter heb ik veel kennis over talentontwikkeling. Mijn uitstraling is zichtbaar door bijvoorbeeld mijn mentale weerbaarheid, ambitie, doorzettingsvermogen en inzet. Partners kunnen mijn eigenschappen en attitude van een topsporter benutten voor hun business.

6. Proces

Kevin Benning Tennis moet nog meer een merk gaan worden dat bekend wordt als een bedrijf dat topsport en business integreert als ideale marketingmix waarbij beide partijen, topsporter en zakelijke partners, hun voordeel uit kunnen halen.

7. Physical Evidence

De relatie tussen de topsportomgeving en partners moet zichtbaar zijn. Prestaties als topsporter leidt tot aandacht, dit leidt tot een verhaal van Kevin Benning dat aandacht trekt en waarmee mensen en partners zich zichtbaar identificeren. Die zichtbaarheid moet het bewijs zijn van de ideale marketingmix van topsport en business.